Translated by: Ole Jacob Christoffersen

eZ sitt CMS system blir brukt av bedrifter i mange ulike bransjer. En av disse bransjene er finansbransjen, der vi har kunder som banker, investeringsselskaper og forsikringsselskap. Eksempler på dette er Crédit Agricole, Oslo Børs og Kameo, Norges første lånebaserte crowdfunding plattform. Helt siden begynnelsen av eZ har mange finansbedrifter brukt plattformen til å skape, levere og optimalisere innhold. 

Men hvorfor er egentlig eZ sitt CMS så godt egnet for finansbedrifter? Gjennom kontinuerlig tilbakemelding fra våre kunder over flere år, ser vi nå at det er visse aspekter av plattformen som skiller seg ut. Here er 8 måter eZ Publish og eZ Platform hjelper finansbedrifter med å øke effektiviteten og bruke innhold til å skape forretningsvekst. 

1. eZ tilbyr et svært sikkert Enterprise CMS

Sikkerhet er helt essensielt for finansbedrifter, og eZ har et godt etablert økosystem som blir støttet av et kommersielt selskap. I over 16 år har vi drevet med design og utvikling av plattformen vår, med bidrag fra kunnskapsrike utviklere i vårt open source økosystem. Gjennom hele prosessen sørger vi, som et kommersielt selskap, for at programvaren er stabil og pålitelig.

Vi har et dedikert QA-team og en systematisk bruk av automatisert testing og kontinuerlig integrering. Dette gjør at vi kan tilby tunge og sikre utgivelser. Vi tilbyr også nye versjoner regelmessig, og har en egen avdeling innen ”profesjonelle services”, som spesialiserer seg på å hjelpe kunder. Vi har også solide prosesser for å håndtere sikkerhetsutfordringer, dersom de skulle forekomme. 

2. eZ gjør det mulig for finansbedrifter å integrere CMS´et i sine workflows

eZ sitt CMS tilbyr fullverdige åpne APIer, noe som gjør det enkelt for finansbedrifter å integrere innholdsplattformen med ulike interne og eksterne systemer. Eksempler på dette er e-banking, doc-administrasjon, autentisering og identitetsbehandling, applikasjonsbehandling, CRM, Marketing automation systemer og andre plattformer. Finansbedrifter kan også integrere tredjepartsprogrammer, plattformer og innhold på deres eZ drevne nettsider og native-apps. For eksempel tilbyr mange organisasjoner innhold fra utgivere som Bloomberg og Associated Press til sine brukere.

3. eZ hjelper finans-bedrifter med å gjenbruke og pakke om innholdet sitt

eZ sin innholdsmotor gir finansselskaper en allsidig mekanisme for gjenbruk av informasjon. På flere kanaler og i ulike kontekster kan banker, leverandører av investeringstjenester og forsikringsselskaper enkelt omplassere innhold som artikler, bilder og videoer til nye kampanjer, microsites og andre initiativer, samtidig som merkevarekonsistensen opprettholdes. For eksempel kan et investeringsselskap styre innhold fra et fond på ett sted, og gjenbruke innholdet i ulike sammenhenger som en nettside om fondet, en microsite, en app sov.

4. eZ gjør at finansbedrifter kan tilby en utmerket opplevelse på mobil

I den moblie verden vi lever i krever brukerne tilgang til informasjon uavhengig av sted og enhet. Med eZ kan bedriftene nå brukerene sine overalt, uansett plattform. Vi gir responsive maler utenfor boksen i CMS, noe som gjør det enklere å levere finansielle verktøy og innhold til mobilbrukere. Hvis for eksempel organisasjonen din har en interaktiv finansiell kalkulator for boliglån, har eZ maler, slik at brukerne får tilgang til verktøyet på mobilen mens de er på farten. Flere finansselskaper snuser også på tingenes internett (IoT), og eZ gir et solid grunnlag for å eksperimentere med tilkoblede enheter. eZ er et decoupled CMS, som betyr at det kan brukes som både tradisjonelt og headless CMS, slik at innholdet enkelt kan sendes til alle tilkoblede enheter via våre APIer. Moderne banktjenester retter mer og mer fokus mot mobilapplikasjoner, og siden eZ er et decoupled CMS, kan det brukes til å administrere og levere innhold til mobilapper. eZ tilbyr en fleksibel plattform som banker kan integrere i app utvikling, i tillegg til nettsider.

Banker satser mer på det mobile, og det lønner seg. I en studie fra konsulentselskapet Deloitte kom følgende frem : “mobile banking will surpass online banking as the most widely used banking channel by 2020—if not sooner.” Dette er en vinn/vinn situasjon for både banken og kundene. Bankene kan redusere driftskostnadene, og dermed redusere avgiftene. Kilde: Tower Group Deloitte

5. eZ hjelper finansbedrifter til å lette samarbeidet internt i organisasjonen

eZ sitt CMS støtter samarbeid på tvers av lag ved å tilby organisasjoner utilsiktede workflows for innholdsgjennomgang og godkjenning, samt fleksibiliteten til å skape tilpassede workflows for å dekke deres behov. I tillegg sørger vårt granulære rettighets- og tillatelsessystem for at hver bruker får riktig tilgang til riktig innhold og seksjoner på nettsiden. Finansbedrifter håndterer ofte sensitiv informasjon, og selv om rettigheter og tillatelser kanskje ikke er den mest omtalte funksjonen i et CMS, er det absolutt en forretningskritisk komponent som eZ prioriterer. 

Flex workflow i eZ Enterprise gjør det enkelt for redaktører og markedsførere å samarbeide med kolleger på tvers av lag.

6. eZ gjør det enkelt for finansbedrifter å levere lokalt innhold

Finansbedrifter er ofte internasjonale, med kunder og ansatte som snakker flere ulike språk. Med eZ kan de håndtere innholdet på så mange språk som de vil, alt i en enkel plattform. Vårt CMS sørger for at innholdet er organisert sentralt, slik at bedrifter kan jobbe effektivt med oversettelser, og tilpasse workflows med oversettelsesbyråer og frilansere. Vårt CMS generer også oversatte nettadresser for hver side, og en redaktør kan alltid justere de manuelt, basert på deres SEO strategi. Hvis du er en bank med internasjonale kunder, gjør eZ det enkelt å gi lokalisert informasjon til regionale markeder, og dette vil gi deg full kontroll over innholdet ditt.

7. eZ hjelper finansbedrifter med en smidigere markedsføring

Den redaksjonelle brukeropplevelsen er avgjørende for oss, og finansbedrifter er opptatt av å øke forretningseffektiviteten. eZ legger til rette for at redaktører og markedsførere kan reagere på nye markedsforhold, breaking news, og hendelser uten å involvere IT-avdelingen. Vår CMS setter redaktører i førersetet, slik at de kan bygge og administrere destinasjonssider, vedlikeholde blogger, publisere artikler og planlegge innhold på en enkel måte.

8. eZ gjør det mulig for finansbedrifter å personalisere opplevelsen for brukeren

For en finansbedrift som tilbyr mange produkter og tjenester, er personalisering vitalt for konvertering og mersalg online. eZ sitt innholdsregister gjør det mulig å tilpasse innholdsmodellen og trekke kraftige sammenhenger mellom innholdsstykker. Med strukturert innhold har en organisasjon muligheten til å betjene ekstra innhold relatert til et gitt emne, eller for eksempel en bestemt forfatter. eZ tilbyr også eZ-personalization, en skybasert tjeneste som gir brukerne relevant innhold via anbefalinger på steder, nyhetsbrev og søkeresultater basert på nettleserloggen. En bruker som ser etter et bestemt forsikringsprodukt kan anbefales lignene tilbud relatert til det de ser på, eller en kunde med interesse for pensjonsplanlegging kan bli anbefalt produkter og tjenester.

Det amerikanske investeringsforetaket Vanguard har mange forskjellige typer verdipapirfond i produktkatalogen. Brukerne kan enkelt filtrere denne tabellen for å dekke deres behov. Organisering av informasjon til kunder på denne måten krever en solid informasjonsarkitektur. Finansbedrifter bør se etter et moderne CMS med et fleksibelt innholdsregister. 

Jobber du for en finansbedrift? Hva ser du etter i et CMS?  Vi vil veldig gjerne høre fra deg. Hvis du er interessert i å utforske vårt CMS, ta kontakt for mer informasjon. 

Load Comments
loading...